Barcelona Cultura

Miguel Milá, diseñador (pre)industrial

Des del 8 de febrer i fins el 31 de març,  en el marc del Madrid Design Festival, es podrà veure al Fernán Gómez. Centro Cultural de la Villa de Madrid, l’exposició «Miguel Milá, diseñador (pre)industrial». La mostra és una retrospectiva del treball d’aquest pioner de qui el Museu del Disseny conserva nombrosos objectes i el seu arxiu professional. Per a aquest esdeveniment s’han prestat els llums de taula i de peu M-64, el llum de peu WT, la llar de foc A-14 i 24 dibuixos i plànols d’objectes i projectes d’interiorisme.

L’exposició fa un recorregut per la trajectòria personal i professional de Milá i posa de manifest la imbricació que existeix entre totes dues vessants. Així, el caràcter pràctic que domina la seva quotidianitat el porta a desenvolupar un dels trets més distintius del seu disseny, com és la funcionalitat. D’altra banda, el seu tarannà bricoleur fa que els seus projectes siguin una barreja d’artesania i indústria.

La mostra també vol destacar alguns dels projectes més desconeguts de Miguel Milá, com són els seus interiorismes i, concretament, els que han tingut un major impacte social i visibilitat, especialment en la ciutat de Barcelona, com són els projectes de l’Hospital Clínic i l’interiorisme dels vagons de metro dels anys 80 i 90. A la mostra es podrà veure per primera vegada part del procés de disseny d’aquests dos projectes i d’altres interiors particulars, a través de dibuixos procedents del seu arxiu professional conservat al Centre de documentació del Disseny Hub Barcelona.

Del seu arxiu també s’exhibiran alguns dels plànols del llum de peu TMC, que mostren els canvis introduïts en les diferents reedicions d’aquest producte que porta més de seixanta anys al mercat, prova de l’atemporalitat del disseny de Miguel Milá.

Ajuntament de Barcelona